I´m alive

Jaa, det stämmer...jag lever änn, tro det eller ej....o hur fan ska man tolka det??!! Fortfarande lika förvirrad själ som tidigare, dock en förvirrad själ med ett lite lättare hjärta....Försöker fortfarande hitta nån slags balans i livet....men har tappat bort den totalt...
Funderade här för några dagar sedan när vi fick sorgebesked att hur ska man hantera allt egentligen, hur ska man hitta balansen....Blir man härdad efter ett tag eller....ska man bara försöka leva sitt liv som "vanligt"...men vad är vanligt?? När så många runtomkring en mår dåligt, hur ska man bearbeta det....man vill ju finnas till...man känner medlidande, givetvis, men till vilket pris...
Nu ska ju inte nån tro att jag är less på att känna medlidande utan tvärtom....JAG själv måste hitta min inre balans, en balans så att jag inte blir så känslomässigt involverad i allt, grubblar, tänker, funderar, ältar....så att det påverkar mitt eget liv....
Samtidigt känner man en viss rädsla, rädsla för allt som kan hända....o det ska man ju inte heller tänka allt för mycket på, då först blir man ju knasig :/ som om man inte vore nog redan...
Får inget vettigt ur mig som vanligt....men det är ju det jag har min blogg för, allt o inget....

Idag är en sån dag som jag saknar min pappa oerhört mycket....han har liksom funnits där i tankarna senaste tiden mer än tidigare....skulle såå vilja säga så många saker till dig...men jag hoppas du har det bra där du är <3

Vill bara avsluta med o säga att jag är tacksam över allt jag har!! Min man, mina barn, syskon, mamma, vänner o alla nära o kära runtomkring mig....

Love


Kommentarer
Postat av: bigsys

Jag är också tacksam för det jag har! Det är det och de som gör att jag orkar. Du måste komma ihåg dig själv, för att du ska kunna ge av din kraft, så måste du försöka att fylla på mellan varven! Frågan som man då behöver ställa sig är"hur fyller jag på med enegi?" Jag får energi av promenader, fint landskap, solen, träning och av mina positiva vänner. Jag har också märkt att jag har vänner som suger energi, som är negativa och de undviker jag de tider jag känner att jag måste prioritera mig själv. Jag gillade ditt inlägg idag! Det var härligt att läsa om ditt resonemang och man behöver inte alltid komma fram till nåt vettigt... Jag finns här! Tack för att du finns! Kram & älskar dig!

2011-01-31 @ 23:53:45
URL: http://bigsys.blogspot.com
Postat av: Nipura

Kram på dig oxå sis...love u too!!! Det e så sant det där med energin....men det är bla där jag inte hittar balansen....försöker som fan, kommer igång järnet, men sen dalar det...Har försökt intala mig själv att man inte alltid behöver ge järnet, men du vet hur jag är...det ska va resultat, helst igår...har fan inget tålamod, hahaaa...Nåväl, man ska ju inte ge upp, så jag fortsätter o leta ;)

Puss o kram

2011-02-01 @ 20:20:03
Postat av: Anonym

jag är tacksam över dig också! ♥

2011-02-03 @ 12:57:06
Postat av: Anonym

/Hemppu

2011-02-03 @ 12:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0