Mars...snart slut

Tjing tjong, ja jag har varit dålig på skriva ;) Gnällde på syrran att hon inte uppdaterat sin blogg o vad fick man till svar ;) ja att jag skulle uppdatera minst 1 gång/månad!!?? Nå hur som helst så har det hänt en hel del senaste tiden. I januari bestämde jag mig för att säga upp mitt jobb i Kalix?? Ja, det var mycket velande fram o tillbaka, men nu är det gjort! Kan ju tala om att det känndes otroligt bra och framförallt var det en enorm lättnad att äntligen ha gjort det o istället för att älta problemen där kunna blicka framåt. Visst var det nervöst oxå, kommer jag att hitta nytt jobb? Vad sja jag göra sen? osv...men allt löser sig, tror jag :) Så kontaktade haparanda vc o sa att jag var i behov av jobb, han nappa direkt o jag fick komma på intervju. Hade ju inget längre vikariat o erbjuda men timvik är ju alltid en början. Sen ville han även ha mig till ambulansen så förra veckan var jag på fystesten o klarade det :D så den 17/4 börjar jag inskolning på vårdcentralen på mottagningen o sen vidare till ambulansen!!

Jag har nåt nytt o roligt o se fram emot! Samtidigt känns det lite vemodigt att "lämna" sina arbetskollegor i kalix, men dom som står mig närmast där kommer jag ändå träffa oavsett var jag jobbar :) Har 11 aebetspass kvar i kalix, ska bli såå skönt att slippa pendla! Ja, kommer ju säkert bli en massa körningar med ambulansen till kalix men det är ju som på ett helt annat sätt...

Mars går mot sitt slut o det betyder att lillprinsen fyller år, 30/3 <3 hela 5 år!!?? WHAT, kan inte fatta att han är så stor redan...han föddes ju nyss...Så om 1 vecka har vi kalas :))

Nå, det var en liten uppdatering, som ni märker så har senaste tiden handlat mycket om MIG SJÄLV, ja jag kan prioritera mig själv oxå ;) O huset ser ut som självaste fan, men det får VI, hela familjen, inte bar JAG ta hand om under helgen ;)

Måste passa på att tacka min underbara kurator/psykolog som hjälpt mig att lära känna mig själv bättre!? Tack Katriina :) O givetvis min familj som funnits där för mig på ett eller annat sätt, o inte glömma gubben <3 my everything!!

En kopp kaffe o soffan får avsluta min kväll, jobb o träning imorn :) sen tar vi tag i "projekt" huset ;)

Take care <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0