......

Hej o hå va tiden går...har inte riktigt haft inspiration eller ork att skriva på ett tag. Tösen hade vattkoppor så jag var hemma med båda barnen, kan lugnt säga att det tär på en o ha båda hemma samtidigt, speciellt när man ska vara isolerad!! Det är tjat, gnäll o bråk...tråkigt, inga kompisar, ingenstans får man åka heller, inte ens till affären...Men vi överlevde :) Var ledig förra veckan o tösen for till skolan på onsdag, oh så skönt, äntligen tillbaka till verkligheten. Var på ikea o handla, lite nya prylar...gjort om i tösens rum o lite annat småplock!! Helgen jobbade jag, kände på lördag att jag inte mådde riktigt bra, inte fullt frisk men inte sjuk heller....förkylning på g?? Ja, men jag kämpar helgen tänkte jag, har ju varit borta nästan 2 veckor från jobbet....Men så ringer gubben på söndag kväll, nu har gossen fått prickar......ja, vad har man för möjligheter att välja, stanna hemma eller stanna hemma....Så här är vi nu, själv har jag haft feber o håller på att hosta ut mina lungor o gossen är prickig men inte sjuk annars!! Så vi är mer eller mindre isolerade igen....Försöker att ta det lugnt o intala mig själv att snart är det över :))

Var förbi hos mamma igår, det var så roligt o se att hon hade varit till frissan o klippt sig, fräscht!! Hon hade haft "utvecklingssamtal" med sin chef o berättade två gånger samma sak, hur bra det känndes o hur glad o tacksam hon är att jag tog henne till läkaren....Hoppas verkligen att hon får vara så här läääänge till, att inte sjukdomen blir värre!!! Verkar som att hennes gubbe oxå skärpt till sig, hoppas verkligen att han kan hålla sig från drickat nu, för mammas bästa!!

Första snön föll igår över vuono city o märkte på morgonen att barnen saknar vinterskor, har väl tänkt att det inte behövs änn men jevlars måste till skoaffären med sessan idag!! Annars längtar jag att det ska komma snö o mycket, jag gillar vintern, åka skidor, köra skoter etc.

Nä nu är det lekdags, nalle puh huset står o väntar på oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0