Tjing

Så har dag 1 av 3 lediga passerat....vad har jag haft för mig då?? Jo det gamla vanliga man gör på sina lediga dagar, städa, laga mat, plocka plocka o plocka!! Emellanåt känns det som att man har såå jävla tråkigt liv så det e inte sant!! Gubben jobbar oxå mycket mer än tidigare elr rättare sagt har senaste året varit hemskt....förstår ju han på ett sätt men jag då??!! Kan inte eller jo kan men orkar inte ta hand om allt här hemma själv!! Känner verkligen att det behövs lite förändringar i mitt liv....Hoppas verkligen att han kan anställa nån snart, för känns som att situationen blir ohållbar snart!! Inte att vi bråkar eller grälar o sånt men mitt tålamod tryter !""#¤#&%#%¤/ Behöver hitta nåt att göra, hitta min egen grej få mer tid för mig själv.....så har funderat på att göra ett träningsschema! För det är väl en stor anledning till att jag inte är som jag brukar vara, brist på motion, o träning gör faktiskt mig nöjd o glad!! Jepp det ska jag nog göra, redan imorron....får kolla nya schemat o boka in lite träningstider :))

Sen finns ju en massa andra funderingar i huvvet...hur ska det bli med morsan o allt runtomkring henne???!!! Har sån lust o be hennes gubbe dra åt hel..... men jag kan ju inte bestämma över hennes liv....men ett allvarligt snack måste jag ta med henne, för jag tror fan inte hon är lycklig med han....inga lätta grejjer men nån måste ju göra det!! O hon verkar inte kunna göra det, eller kunna se verkligheten som den är i o med hennes sjukdom :/

Igår var faktiskt internationella alzheimers dagen o läste att man i sverige kanske är på väg att hitta ett botemedel mot denna jävla sjukdom....hittills bara testat på möss, verkar ha gett resultat, men allt vet man inte förrän det e testat på människor....o givetvis ska det ju ta flera år....hoppas verkligen att det lyckas o att min kära, underbara, älskade mamma får vara tillräckligt "frisk" fram tills dess!!!! O att vi får mer tid tillsammans o att hon inte "tvinar" bort framför våra ögon, så jävla tragiskt......finns inga ord för att beskriva hur ledsen man egentligen blir, innerst inne, varje gång jag tänker på henne o denna skit sjukdom.....

Nu har jag skrivit, svurit o gråtit o det känns en smula lättare i mitt bröst.....så nu ska jag hoppa i duschen, sen mysa med gubben o vara tacksam över denna dag o över alla er underbara människor jag har runt omkring mig!! 

Love, peace and understanding

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0